HTML

Utolsó napod

ÍRD MEG, ÉLETED UTOLSÓ NAPJÁN MIT TENNÉL? „JÁTÉKSZABÁLYOK:” 1.) Kezdetben csaliként felteszek néhány sztorit., de ez a „játék” elsősorban a tiétek, lásd lentebb: 2.) Habár alapjáraton nem vagyok a moderáció híve, ez mégis moderálós játék lesz. „Túszul ejtem” a kommenteket. Kirostálom a szerintem másokat indokolatlanul bántóakat , de a munkámnak ez csak a nemszeretem, piszkos része. Ugyanis a kommentek gyöngyszemeiből rakom ki a következő posztokat. Legfeljebb egy picit szerkesztek rajtuk. A „sima” szalonképes (azért annyira ne parázzatok, ebben a szalonban elképzelhető pár jófajta kocsmai verekedés, de azért mindennek van határa) kommenteket meg annak rendje-módja szerint kommentként „engedem szabadon”. Posztnak ideális terjedelem: Max fél A/4-es oldal. Persze igazán ütős egymondatosak, vagy akár egyszavasak sem kizártak. Illetve ha valaki több energiát szán rá és nagyon-nagyon jól csinálja, elképzelhető, hogy egy hosszabb mű is kikerül. Viszont ha Styxxnek nem tetszik, akkor bocsesz, hiába feccöltél rá ki tudja mennyi időt, műved csupán a vinyók közötti M2M (machine to machine) rideg bitvilágot gazdagítja és nem jut el hozzánk, gyarló embertársainkig.

Friss topikok

  • woman_in_black: Drága, jól választottál. Mélyen őszinte, és fájón könnyed. Csók, W§B (2011.12.06. 16:49) Elmegyek
  • : Érdekes, majd még gondolkodom rajta. "Halálodra magad maradsz" (2011.01.17. 09:04) Az utolsó szerelés
  • Ilds.: Most, hogy mondod, -ezen párszor én is gondolkodtam, mi lenne, ha tudnám, hogy meghalok, és az imá... (2010.10.20. 15:38) EGY BLOG UTOLSÓ NAPJA
  • Byzoo: @Hirmondo Helen: Ilyen helyen dolgozni? Majd megtudjuk, hogy dolgozni jobb-e ilyen helyen, vagy el... (2010.09.20. 22:20) Hirtelen halál...
  • Tündér a varázspálcával: Azt hiszem, az ember sosincs felkészülve a halálra. Egyszer csak ott a pillanat, a igazság pillana... (2010.09.13. 11:52) In memoriam Gizi mama

Linkblog

Csak nyugodtan

Styxx 2010.03.16. 16:18

Enchantée kedves bloggertársunk küldte az alábbi, bölcsen hosszútávú óhaját:
 
Drága Styxx,
 
Amennyiben arra érdemesnek tartod, gondoltam, leírom, én hogyan képzelem el a sajátomat... (Ja, és nincsen benne ejtőernyőzés, nyugi!)
 
Nem csak azért, mert a jósnő megmondta, és amúgy is hosszú az életvonalam, de én magamtól sem tudom elképzelni, hogy fiatalon kerüljek a másvilágra. És mivel tavasszal megtalálom életem párját, még idős koromig lesz elég időm tevékenykedni, hogy ez a verzió igenis élethű lehessen… :-)
 
Életem utolsó napját 80-85 éves koromra tenném, még épp ésszel, de már hervadó testi adottságokkal, egy fél életet életem párjával közösen leélve.
 
 
 
 
 
 
 
Reggel korán ébredve (öregkori ártalom, hogy az ember nehezen tud aludni) megnéznénk a teraszunkról a napfelkeltét, reggeliznénk, én csendben elmondanám a kedvesemnek, hogy a mai nap lesz az, amikor el kell válnunk, de mivel erről korábban már sokat beszéltünk, nem okozna neki meglepetést, sem traumát.
 
 
Közösen végignéznénk a fotóalbumokat (vagy a notebookunkon a képeket, most ez itt lényegtelen), emlékeket, régen eltávozott személyekkel kapcsolatos történeteket elevenítenénk fel. Ebédre elsétálnánk egy jó kis étterembe, ahol egy kellemes, kímélő étkezés után elfogyasztanánk egy pohár finom bort, majd az őszutó langyos napsugarait kihasználva hazasétálnánk a parkon keresztül ráérősen, egymásba kapaszkodva, szavak nélkül. Este mellém feküdne, a karjaiban tartana, fejem a mellkasán, hallgatnám a szíve dobogását, miközben ő átölel és simogat. Szívem megnyugodna, és egyre lassabban verne. Aztán megjelenne a hívogató fény, rég nem látott barátok, ismerősök, rokonok integetnének, vonzana az új, az ismeretlen. Félúton még visszafordulnék, egy lágy búcsúcsókot lehelnék az ajkaira, és továbbmennék az úton. Ekkor már nem látnám, amint egy könnycsepp lassan végigcsurog az arcán, és ahogy még mindig becézget és simogat rendületlenül, pedig már tudja, hogy vége…
 
Másnap reggel a családot ő értesítené a történtekről, de csak miután még egyszer emlékezetébe véste az arcomat, hiszen akkor látta utoljára.
 
Tudom, hogy ez így túlságosan is nyálas, de én így szeretném, ha megtörténne, álmomban, csendesen itthagyva a földi létet.
 
Szerintem cseppet sem nyálas. (Aki nyálasnak tartja, persze megírhatja különvéleményét:-)) Hál' Istennek árad belőle az életigenlés, a szeretet  és az optimizmus. Köszönjük.

33 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://final24.blog.hu/api/trackback/id/tr91844393

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vagyok, aki vagyok... 2010.03.16. 17:14:34

ez mindenkinek így járna...

Incifinci · http://incifinci14.blog.hu/ 2010.03.17. 09:07:01

és én akkor most küldenék egy nagy ölelést....

hóember 2010.03.17. 09:07:37

nyálas.
Az meg a másik, hogy öregkorom utolsó 24 órájából biztos nem hagynám ki életem főműveit, a kis hóembereket.
Nekem az egész úgy tűnik mintha 80 évesen is szerelmes akarnál lenni.
A képek jók, kivéve az utolsót.

a.anami 2010.03.17. 12:18:26

:) No, megyek zsepiért. Letörlöm a könnyeimet. ...Meg a nyálam.:) Kedves poszt volt.

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2010.03.17. 12:40:43

@hóember: Az a kis hóember addigra már 50 éves lesz, és remélhetőleg a saját kis hóembereivel fog foglalkozni... :)
Egyébként ezen már sokat gondolkoztam, és direkt nem szeretnék a lemenőimnek fájdalmat okozni, hogy ott legyenek, és rühellném, ha ott sírnának-rínának felettem. Ha meg nem szólnék nekik az egészről, csak szimplán találkoznánk, hát én sírnék-rínék...
És igen, a szerelem számomra éltető erő (lenne), akármennyire is nyálas, én ezt bevállalom. :)))

hóember 2010.03.17. 18:24:46

@Enchantée: a még kisebb hóembereket pláne nem hagynám ki. Nekem nincs gyerekem (gondolom neked sem), de anyám szemében látom, hogy én mindig a gyereke maradok. Nem hiszem, hogy bárkinél ez másképp működne.
Megállnád, hogy ne lásd őket utoljára? A sírás kell, mikor sírjunk ha nem ekkor? A fiatalabb eltemeti az idősebbet, így van ez rendjén.
Ami a szerelmet illeti, sose értettem, hogy függhet ennyire valaki a másiktól. Persze az élet elég unalmas lenne ha csak fagyos hóemberek mászkálnának.

Styxx 2010.03.17. 18:34:20

@hóember: "Az a kis hóember addigra már 50 éves lesz," írja Enchantée. Ebből következik, hogy van gyereke. (Pertsze könnyű nekem játszani a logika bajnokát, kétszer már személyesen is találkoztam vele, tudom, hogy van).
Kedves Hóember, ebben a kérdésben te az oldschool, a család körül állj a haldoklót (de akkor ki van az üzletben ?:-))értéket képviseled, ami felett eljárt az idő. Persze lehet, hogy sajnos, de az szerintem ténykérdés, hogy manapság a haldoklást és magát a halált szemérmesebben, szégyenlősebben kezeljük, mint anno. Nem olyan természetesen, "az élet vége is az élet rendje, ezért éljük meg együtt, a családdal" mint a régi "békebeli" időkben. Ezért megétem Echantéet, hogy nem akarja a kis hóembert (ill akkor már lehet, hogy több is lesz) és a kis hóunokákat az akkor és ott megszokottól kellemetlenebb helyzetbe hozni. Bárhogy is finomítanánk, manapság az idősek haldoklása a többi idős ember és az erre szakosodott intézmények "bulija".

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2010.03.17. 19:15:24

@hóember: Styxx jól szólt, tényleg van egy 6 éves kishóemberem. :)
És van egy jelenleg haldokló nagymamám... :(
Úgyhogy éppen aktuálisan látom a helyzetet testközelből.
Hogy miért tudnám megállni, hogy ne lássam őket utoljára? Mert nem szeretnék nekik több fájdalmat okozni a kelleténél. Így is iszonyatos fájdalmat élnek majd át, a legkisebbek fel sem fogják majd, mi is történik. Hiszek abban, hogy távozásom után még vissza tudok majd jönni elbúcsúzni mindenkitől, úgy, ahogy szeretném. És egy nyugodt, alvó, mosolygós képet őrizzenek meg rólam, ne egy sírósat. :)
Nem tartom magam társfüggőnek. Egyszerűen szeretek szeretni. És szeretnék még annyi idősen is olyat érezni, mintha drogos lennék, és a párom adja a mindennapi drogot számomra. Neked nyálas, elfogadom. Az a Te értékrended, ez meg az enyém. :)))
És ezért szép ez a világ, mert ennyi különféle felfogás létezik egymás mellett!!!!! :DDD

hóember 2010.03.17. 19:33:11

@Styxx: neeem, félreértesz. A franc se akarja, hogy végig ott legyenek és lássák a halálom. Csak beköszönök mert megyek.
@Enchantée: Ezzel a gyerek dologgal mellélőttem :) Nem bántásból mondom, de ezzel a szerelem témával naív 20 év körülinek tűntél.

hóember 2010.03.17. 19:39:44

ja és nemazért de kishóembere csak nekem lehet :)

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2010.03.17. 21:07:52

@hóember: Igazad van, naív vagyok, és egy Lökött Tyúk is egyben, ez jó jellemzés volt, és nem vagyok sértődős fajta! És még hiszek a mesékben harminc felett is... :)
Javítom magam: kiscsibém van, aki mellett kotlok nap, mint nap!!! ;)))))
"Csak beköszönök mert megyek" - gondolod, hogy ha bejelented, hogy most Te akkor elmész, akkor csak úgy rádhagynák, hogy ugyan, menj már, mi meg csináljuk tovább az igen fontos dolgainkat??? Minimum onnantól fogva nem tudnád őket levakarni magadról, és vége a nyugodt eltávozásnak. Na, ezért döntöttem én a másik módozat mellett...

Styxx 2010.03.17. 21:10:37

@hóember: @Enchantée:
Ja, ezt a "csak beköszönök és megyek"-et úgy értsük, hogy beugrunk az unokákhoz öt percre?
Unoka: -Egy kávét rakjak fel?
Nagyszülő: - Kedves vagy, de már itt se vagyok. Jut eszembe, momentán haldoklok, tovább nem is zavarok.

a.anami 2010.03.18. 09:07:28

:) Én egyedül szeretnék megmekkenni. Viszont.:))))))))Utána egy veszettül csicsás kaspóban szeretnék ücsörögni a vitrinben, jó magasan, hogy semmi ne kerülje el a figyelmemet.:))) --néha bele- belehuhogok majd az éjszakába..)

vagyok, aki vagyok... 2010.03.18. 09:09:20

@Styxx: annnnyira hülye vagy!! :DDD

na, azt hiszem, leírom az én nagyanyám halálát. a másik nevemen küldöm :)

hóember 2010.03.18. 21:26:54

@Styxx: érted mire gondolok, kivéve azt, hogy nem kell tudniuk a halalról.
Nem tudom kifejezni magam, bocs, tehát beköszönök ÉS megyek (és nem MERT megyek).
Remélem így már érthetőbb.

irkafirka 2010.03.19. 22:28:03

*ölelés* szép volt, nem egészen így, de papámnak megadatott, majd 65év házasság után mamám karjai közt meghalni...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.03.24. 00:47:36

Kedves Enchantée,

csak azt nem értem, miért kellene életed utolsó étkezésén kímélő kaját enned...

Kézcsók,

tiboru

Styxx 2010.03.24. 01:02:20

@tiboru:
Sólyomszem. De inkább a profi szimat MINDHALÁLIG éber:-). Jogos a kérdés, én is várom a választ. Egyébként egyszer régesrég olvastam halálraítéltek utolsó kívánság kajájáról és ott pontosan az egyik női elítélt hasonló kaját rendelt. Talán valami műzli cuccot. Mást azzal halálba lehetne üldözni:-)

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2010.03.24. 08:31:58

@tiboru: @Styxx: Drága Uraim,

Az ember gyomra 85 évesen már nem vesz be mindenféle pacalpörit, meg fél disznót ebédre. A kímélő étkezés alatt egy finom levest, utána egy könnyed főételt értettem, esetleg egy kis parfé vagy más desszert, de semmi esetre sem saláta, müzli, meg ilyenek (Brrrr)... :) A nap hátralévő részét nem Quamatel társaságában szeretném eltölteni, ennyi csak az egész.
Remélem kielégítő választ nyújtottam. ;)
Ha mégsem, szívesen részletezem még...

Üdv: Chanti

irkafirka 2010.03.24. 11:50:03

@tiboru: @Styxx: én is arra gondoltam, amit chanti írt... élni szeretne még aznap és nem szenvedni a gyomrával

Styxx 2010.03.24. 12:05:43

@irkafirka:
Ti csajok mindig racionálisabbak vagytok ilyen életmód dolgokban. Eszembe jutott, és bocs Irka tényleg nem szivatni akarlak, hogy megboldogult nagyanyámnak megkopott a műfogsora. Amióta eszemet tudom, vagyis nagyjából hetvenegynehány éves kora óta, amikor mondták neki, hogy csináltasson újat, mindig csak legyintett: - Minek, arra a kis időre?
93 évesen halt meg.

irkafirka 2010.03.24. 12:42:43

@Styxx: :-D minden női szájról én jutok eszedbe?! az én mamikám is ezt játsza évek óta, most elegelte meg a rokonság és igenis lesz új foga!

Styxx 2010.03.24. 12:44:25

@irkafirka:
Nem, csak a fogtechnikusi anyagokkal dúsított beltartalmúakról:-)

a.anami 2010.04.03. 00:24:14

@irkafirka: ...mennyit is kell várnom a rokonságra? 34 évet. nabasszameg...:)

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2010.05.06. 14:40:13

@Styxx: Nyugodtan rakhatnál ide valami frissítést... :))))
Már kicsit unom magamat olvasni, bár minél többet olvasom, annál jobban rögzül, aztán majd jól bevonzom ezt a véget magamnak. ;)
Azért ennyire ne legyél elfoglalt.

Styxx 2010.05.06. 14:52:04

@Enchantée:
Nem küld a jónép semmi frisset, addig érd be a saját kiváló alkotásoddal:-)

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2010.05.06. 15:14:29

@Styxx: Írjak egy horrorisztikusabbat is, kicsit életszagúbbat? :))))
Félre ne étsd, én imádom a saját irományaimat, úgyhogy ha mást nem zavar, tőlem maradhat még sokáig... ;)))

a.anami 2010.05.07. 10:40:43

horrort akartok? ...halál...ha lesz lelkierőm, megírom,hogyan halt meg két hete majdnem a fiam...illetve azt megírtam. de a premier plan még várat magára...pedig muszáj lesz, hátha a kiírás segít...és...hátha segít annak, akinek hasonló gondjai vannak...

Styxx 2010.05.07. 11:00:36

@a.anami:
Írd meg, de csak a MAJDNEMet!!!
Közhely, de remélem minden OK lesz.

a.anami 2010.05.07. 17:11:03

szeretem a közhelyeket...

Regénytár · http://www.regenytar.hu 2010.05.07. 19:00:59

Gratula ehhez a remek blogötlethez, most járok itt először, de eztán majd gyakrabban benézek - bocs, hogy egy kicsit off ez a hozzászólamodás.

Styxx 2010.05.07. 19:09:06

@Regénytár:
Ahh, megtisztelsz. Nézz be bátran, és várom ám a "túszul ejthető" sztorit is tőled, profi író még úgysem küldött posztnak való anyagot.
süti beállítások módosítása