HTML

Utolsó napod

ÍRD MEG, ÉLETED UTOLSÓ NAPJÁN MIT TENNÉL? „JÁTÉKSZABÁLYOK:” 1.) Kezdetben csaliként felteszek néhány sztorit., de ez a „játék” elsősorban a tiétek, lásd lentebb: 2.) Habár alapjáraton nem vagyok a moderáció híve, ez mégis moderálós játék lesz. „Túszul ejtem” a kommenteket. Kirostálom a szerintem másokat indokolatlanul bántóakat , de a munkámnak ez csak a nemszeretem, piszkos része. Ugyanis a kommentek gyöngyszemeiből rakom ki a következő posztokat. Legfeljebb egy picit szerkesztek rajtuk. A „sima” szalonképes (azért annyira ne parázzatok, ebben a szalonban elképzelhető pár jófajta kocsmai verekedés, de azért mindennek van határa) kommenteket meg annak rendje-módja szerint kommentként „engedem szabadon”. Posztnak ideális terjedelem: Max fél A/4-es oldal. Persze igazán ütős egymondatosak, vagy akár egyszavasak sem kizártak. Illetve ha valaki több energiát szán rá és nagyon-nagyon jól csinálja, elképzelhető, hogy egy hosszabb mű is kikerül. Viszont ha Styxxnek nem tetszik, akkor bocsesz, hiába feccöltél rá ki tudja mennyi időt, műved csupán a vinyók közötti M2M (machine to machine) rideg bitvilágot gazdagítja és nem jut el hozzánk, gyarló embertársainkig.

Friss topikok

  • woman_in_black: Drága, jól választottál. Mélyen őszinte, és fájón könnyed. Csók, W§B (2011.12.06. 16:49) Elmegyek
  • : Érdekes, majd még gondolkodom rajta. "Halálodra magad maradsz" (2011.01.17. 09:04) Az utolsó szerelés
  • Ilds.: Most, hogy mondod, -ezen párszor én is gondolkodtam, mi lenne, ha tudnám, hogy meghalok, és az imá... (2010.10.20. 15:38) EGY BLOG UTOLSÓ NAPJA
  • Byzoo: @Hirmondo Helen: Ilyen helyen dolgozni? Majd megtudjuk, hogy dolgozni jobb-e ilyen helyen, vagy el... (2010.09.20. 22:20) Hirtelen halál...
  • Tündér a varázspálcával: Azt hiszem, az ember sosincs felkészülve a halálra. Egyszer csak ott a pillanat, a igazság pillana... (2010.09.13. 11:52) In memoriam Gizi mama

Linkblog

Az utolsó szerelés

Styxx 2010.09.13. 11:49

Üdvözlök mindenkit,

Tündér a varázspálcával nicknevű bloggetársunk küldte ezt a szomorú remekművet. Köszönjük, soha méltóbb megtörése a blogra telepedet hosszú csöndnek. Remélem más is kedvet kap és újra gyakrabban érkeznek  poszt-tervezetek.

Azt hiszem, az ember sosincs felkészülve a halálra. Egyszer csak ott a pillanat, a igazság pillanata. Csörög a telefon. "Apa meghalt. Gyere haza, ha még látni akarod."

Nehéz erről beszélni, intim téma. Nem azért mentem haza, hogy lássam őt, hiszen látom most is, ha becsukom a szemem. Azok miatt mentem, akik nagyon is életben voltak, és nyelték a könnyeiket a vonal túlsó végén. A családom, a többiek, akik kísérték őt az utolsó néhány héten. Mit csinált az utolsó napon? Néztek órák hosszat anyámmal egymás szemébe. Egy árva szót sem szóltak közben. Amíg élt, senki nem sírt körülötte, talán mert éreztük, nem viselné el. Hiszen olyan erős volt. Mit csinált az utolsó napokban? A két kezével készített ajándékait osztogatta az orvosainak (kézműves volt), akik tehetetlenek voltak, de elfogadták, amit csak adott. Aztán hosszasan ecsetelte nekem, hol találom az autója slusszkulcsát. Egész életében utálta a csirkehúst, a kórházban mégis kinézte a dobozból az ebédemet. Fiatalon zenész volt, lételeme volt a zene. Az utolsó napokban csak a csendet tudta elviselni. Akkor tudtuk, hogy baj van. Vágyott rá, hogy fürödjön, hát megfürdettük. Boldoggá tette. Az utolsó napon felvitette velem az ágya mellé a kávéfőzőt, hogy együtt megjavítsuk, mert az a legfontosabb, hogy anyának mindig legyen friss kávéja reggel. Tudtam, hogy úgyis veszünk majd egy újat. Csak ő, a Mester babrálna a régivel. De azért ettől is boldog volt, hogy a körülményeihez képest a jövőre nézve garantálta a feleségének a reggeli kávéillatot.

Megfogadtuk neki a párommal, ha gyerekünk lesz, megkapja az ő vezetéknevét is, mert az annyira ritka. Épp fájdalmai voltak, nem tudott beszélni, csak megszorította a kezem. Jelentem apa, megszületett az unokád, és megkapta a neved. Megígértem neki, nem adom el a házát, amit a két kezével épített. Rohadt válság, csak te ne jöttél volna, most minden este a kezem tördelem, vajon be tudom-e majd tartani a szavam..

"Megfogadtuk neki a párommal, ha gyerekünk lesz, megkapja az ő vezetéknevét is, mert az annyira ritka." Ezt nem igazán értem, de lehet, hogy a hiba az én készülékemben van. Kérem homályosítson fel valaki.

 

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://final24.blog.hu/api/trackback/id/tr822292507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tündér a varázspálcával · http://szulunkosztcsok.blog.hu/ 2010.09.13. 13:01:16

Remélem, így érthető lesz:

A férjem "Kovács". Ellenben apám vezetékneve, amit ugye én megkaptam, de a gyerekeim nem, nagyon ritka. Így összevontuk a Kováccsal, és lett egy új családnév. Ezúton is köszönet a férjemnek, hogy hozzájárult.

Tudom, Modor Tibi szentelt egy nem is olyan rossz bejegyzést ennek a jelenségnek: modoros.blog.hu/2010/04/07/az_idetlen_nevu

Én mégis büszke vagyok a gyerekemre, mert továbbviszi az egyébként kihalásra ítélt családnevet. Keresztnévnek meg szimplát kapott, hogy ne szúrjunk nagyon ki vele. :-)

Tibi meg csak írogasson tovább, ettől még nem veszünk össze.

Styxx 2010.09.13. 13:04:02

@Tündér a varázspálcával:
Ok, kössz a magyarázatot. Persze, tök jó döntés és jófej volt a férjed. Modor Tibi törvényei alól is vannak kivételek:-)

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2010.09.13. 13:29:58

@Tündér a varázspálcával: Gyönyörű történet volt, megkönnyeztem! :)

Ismerek olyat, ahol a férj felvette a feleség iránti tisztelet kifejezéseként a feleség vezetéknevét a sajátja mellé.

aJeti 2010.10.08. 13:52:20

@Enchantée: joliot curie, pölö asszem. vagy valakik a periodusos táblázatból.

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2010.10.13. 19:32:19

És míg el nem felejtem: Styxx, drága péntek 17 óra Fecske, remélem ráérsz!!! :)))

Styxx 2010.10.13. 19:33:39

@Enchantée:
Igen, de később érek oda.

2011.01.17. 09:04:11

Érdekes, majd még gondolkodom rajta.

"Halálodra magad maradsz"
süti beállítások módosítása